A few things to tell

Rain has stopped and I have had two beautiful days! Åkte ner till Wollongong igår morse, spenderade dagen väl där nere med Tara, min första vän här i Sydney. Hon tog mig på en väldigt scenic tur längs havet. Tog några sköna foton som jag skall försöka att lägga upp här. Saken är den att det tar ca 10 min per bild att lägga upp dem, så därför lägger jag inte upp så många. Finns dock fler på min Facebook så smånigom. Well, sov sedan över hemma hos dem efter att vi käkat lite take away thai och kikat på en film. I morse åkte jag tillbaka till Sydney där jag av en slump träffade Clare, en engelsk tjej som också drev runt i hamnen och fotade de klassiska motiven (operahuset och bron). Hon frågade om jag ville att hon skulle ta en bild med mig i bilden. So I said yes, och sedan hängde vi ihop hela dagen faktiskt. hon va ensam, liksom jag, så det kunde inte bli bättre tajming denna dag. Vi gick runt the Rocks och tog sedan färjan ut till Manly. Det va soft där nere på beachen och vi åt den godaste hamburgaren nånsin till lunch. Clare kom till Sydney igår och var vit som ett lakan, vilket märktes efter några timmar i solen. Röd som en kräfta på axlarna. Jag tror inte hon sover så gott inatt. Jag däremot fuskar inte med insmörjningen längre. Lärde mig en läxa i Melbourne oh tänker inte göra om det, solen är farlig här!

Till sist, lyssnade på skidåkningen på radion för några kvällar sen. Sverige övertygar inte precis. Hoppas skidskyttarna skjuter in sig till nästa helg. Tur man inte va hemma denna helg och såg eländet.

Nu ska jag åter till sängen i mitt "nya" hem, efter det att jag laddat upp några nedrans bilder.

(f.v Outside Wollongong; Tara; Jag och operahuset; Jag på manly; Clare på Manly)



ps. Bokade in en weekend i Canberra om två helger, det kommer nog bli en bra helg, hoppas på det iaf!



Comments
Postat av: Vickurt

OOh, vilka grymma glajjor! Ta med ett par hem till mej vettja (; Kul o läsa om hur du har det, fortsätt skriv! Hörs snart kompis, smack*

2008-02-16 @ 18:34:18
URL: http://victoriaerhardsson.blogg.se

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0