Resedagbok 19e-27e Mars

Okej, dags att uppdatera lite fran tiden nar morsan och ganget varit har.

Onsdag 19e:
Traffade ganget i stan och drog sedan till Bondi. Vadret var ok men inte alldelesfor varmt. Vi gick den klassiska promenaden mellan Bondi och Coogee. Tog ett dopp och en drink vid Coogee innan vi tog bussen hem till Ron och Dec for en god middag tillsammans med Tim, Renee och grabbarna.

Torsdag 20e:
Gick pa Easter show och shoppade pa en outletaffar i Homebush, men det var alldeles for varmt, skulle varit pa beachen istallet!

Fredag 21a:
Akte till Tims hus och spenderade dagen och natten dar. Hela familjen och gamla barndomsvanner till Peter var dar. Massor av god mat och ett dopp i poolen trots mulet vader.

Lordag 22a:
Alla akte till Manly utom jag som gick pa Racing (galopp). De andra fick en guidning runt Manly av Renee och Tim innan de sedan at lunch vid stranden. Fish and chips tror jag det var som stod pa menyn. Jag kom ut dit pa kvalen och vi drack vin pa deras vackra veranda.

Sondag 23e:
Heldag pa beachen, harliga vagor och stralande sol! Frida och Sofia blev lite branda tror jag visst, fast det ville dom inte erkanna, eftersom dom var sa envisa om att inte ta pa sig solskydd ;)

Mandag 24e:
Pa morgonen gick Peter och jag ner och surfade litegrann med Davids surfbrador. Det var kul for jag lyckades ta nagra vagor =) Jag, mamma och Tara akte sedan till Toronga Zoo och sag alla sorters djur. Girafferna hade en vacker utsikt over operahuset och bron. Pa kvallen gick vi fem och Tara ut och at middag pa en restaurang i Manly. Satt ute i den varma kvallen, vissa at rakor, vissa at kott.

Tisdag 25e:
Jag och mamma tog flyget till Byron Bay. Val framme tog vi en ca 6km strandpromenad in till byn. Det var harligt men lite val langt kanske. Fick iaf se en massa beach!

Onsdag 26e:
Fint vader igen, stekande hett. Jag och morsan gick upp kl7 pa morgonen for att ta en kajaktur bland delfinerna (med vi sag inga). Det var hursomhelst en mycket trevlig tur ute bland vagorna, trots att jag blev brand i ansiktet av en bluebottle (manet). Kandes som att jag doppat huvvet bland brannasslor!!! Men det gick over sa smaningom. Sedan glassade vi pa beachen i 2 timmar innan vi tog cyklarna upp till fyren. Dagen slutade med middag pa beach hotel. Mamma at Tasmansk lax och jag kakade pasta med en massa skaldjur och fisk. Yum!!!

Idag 27e:
Regnet oser ner for forsta gangen =( Nu sitter vi pa ett internetcafe. Ska snart ga pa bio och see Horton.
Ikvall skall vi ta med familjen Adams (De vi bor hos, Phoebes familj) pa middag....

Kan tyvarr inte lagga upp bilder nu, men det kommer senare. Har massor av skona bilder att publicera.
Skot om er darhemma!

Kramar Bjorn och Christina =)

Kurser up my ass

Fan va drygt det är att leta å hitta rätt kurser! När man väl hittar nån som passar så är det helt fel förkunskaper. Jaja, nu ska jag hitta lite roliga kurser så att detta blir en kul termin. Har redan två roliga kurser iaf, så det blir nog bra till slut. Annars äre väl bara gött, mycket springande runt på campus. Hoppas morsan får med sig mina inlines ner, så kan jag rulla runt istället =) Im' fine otherwise! Sköt om er mina nära och kära!

Back to Uni

Har inte updaterat denna på ett tag nu. Beror på att jag haft en soft vecka på beachen (Coogee) samt ordnat med kurser till plugget. I helgen var jag nere i Wollonggong igen. Det va trevligt ett tag, tills jag åkte på nån slags matförgiftning. Började mitt i natten, och sen var jag liggandes hela dagen därpå. Inte särskilt angenämt, men en erfarnehet rikare, haha. Skönt iaf att det gick över på en cirka 24h. Idag har jag försökt fylla upp magen igen, samt legat nere på Coogee i fyra timmar, med svenskar, kanadensare och amerikaner. Känns ju lite tungt att börja plugga igen imorgon när vädret är såhär nice. Fast allt det goda kan ju inte vara för evigt. Känns ändå bra att börja göra något vettigt. Förhoppningsvs finns det tid över till beach och andra nöjen ändå. Om en vecka kommer morsan och gänget ner också. Det blir fullspäckat schema under deras korta tid här nere. Men det kommer bli kul hoppas jag. Skönt att jag har lov igen om två veckor =)

so long...

"There are moments in our lives when we find ourselves at crossroads"

Byron Bay 28Februari-2Mars

There is not much to say about this place, but let the photos speak for themselves

....
(click to enlarge photos)

The people in the photos are: Me, Phoebe, Jenna, Hazel, Gigi and Doc

This place will always be something special to me <3

mitt liv, torsdag 28feb (06.00-08.00)

anländer med bussen klockan nollsex.tio.
solen bryter fram, skimrande rött mellan molnen
uppe på berget står fyren med sitt ledsagande ljus
någon ensam själ vandrar längs stranden,
i bruset av morgonens vågor som rullar mot land
ett par delfiner hoppar och leker strax utanför vågornas brytpunkt
jag sitter här på min bänk
väntar på att Phoebe skall komma och plocka mig upp
har suttit här i en timma nu
natt har blivit dag och Byron Bay börjar vakna till liv
jag är åter tillbaka, det känns overkligt,
samtidigt som jag känner mig väldigt hemma
kan ju i princip varenda gata i denna lilla bygd
som jag har längtat till denna dag, nu är den här
nyper mig i skinnet och slår igen min bok