ballet and hard work

var på operahuset i måndags och såg på en balett. vackert och graciöst. men samtididgt var vissa akter lite sega. hursomhelst så har man varit inne i operhuset nu iaf. det är en speciell stämning där inne. karismatiskt. stå framför glasrutorna i pausen mellan akterna och se den upplysta bron tillsammans med kvällens ljus från city. en showbåt åker omkring på vattnet och lyser som en lysmask i taket på en grotta. alla var vi uppklädda och fina. inhandlande en flaska champagne innan och satt vid vattnet nedanför operhuset, närmare bestämt i operabaren. det var en upplevelse och nästan en magisk kväll. absolut inget jag ångrar.

men efter sol kommer regn... eller iaf efter nöje kommer plugg. idag har jag suttit i state library hela dagen. men det var faktiskt väldigt rogivande. skön atmosfär, tyst, bara jag, böckerna och datorn. mellan 11 och 17. fick en hel del gjort vilket känns bra. tid börjar bli en bristvara här nere nu. dagarna går och terminen går mot sitt slut. samtidigt vill man träffa sina vänner och roa sig. fast gör man inte lite måsten och tråkiga saker emellanåt så blir inte de roliga sakerna särskilt roliga heller, så jag har nog en rätt bra kombination av sysslor just nu tror jag.

ska nog träffa lite folk ikväll och hitta på något.


image85


kramar,

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0