Talang och snöstorm

Det är så roligt att se när talanger slår igenom...
Det är snöstorm i stan, mysigt tycker jag, cyklade till gymmet i stormen, wohoo...


Talanger, jag tänker just nu främst på skidåkning, eftersom det varit temat för helgen. Underbart att se hur dessa charmiga individer tar över tronen. Unga, vinnarskallar, med glädje och glöd. Åter igen, det gör mig otroligt inspirerad! Att se Charlotte så glad som efter loppet idag, vackert, så att man blir rörd. Hellner är också skön, lite kritisk eftersom han inte vann spurten. Så talar en vinnare, med mål, med viljan att kliva högst upp, hela tiden. Så rätt! Sen så kommer Lisa Larsen som verkar vara liknande Kalla i stil och tankesätt, fan va roligt. Skidsportens framtid i Sverige är räddad, bara hoppas att snön fortsätter att komma på vintrarna. Genombrott gäller dock inte bara skidåkningen. Jag fascineras mest av induviduella idrotter, där det finns otroligt målmedvetna individer som gör i princip allt för att komma till toppen. Coolt är det. Hade velat vara en av dessa, men nu har man blivit för gammal för ens kunna vara en talang, haha, den bittra sanningen är vad det är. I övrigt, det är grymt attraktivt att se målmedvetna, träningsvilliga brudar, tycker jag =) Hellre en vältränad än en smal och välsminkad :P Det blir ganska påtagligt nästan varje gång jag går till gymmet. Finns några tjejer där som tränar riktigt hårt och målmedvetet (som det verkar) med väldigt vältränade kroppar. Det gillar jag. Det vill jag ha! ;)

Ja, det snöar ikväll igen, härligt. Cyklade som sagt till gymmet. Det bet i kinderna, snön yrade från taken och det stack lite i ögonen. Det är ganska kallt. Cyklen slirade i snön när jag drog fram. Men gud så underbart det är. Tankarna försvinner direkt till fjällen, naturen, skidåkning, leka i snön... Man känner att man lever, det är lite kallt, men skitsamma. Vilken skillnad egentligen, på nederbörd. Hade det regnat hade jag säkert varit deppig och hatat vädret, nu är jag hur glad som helst och njuter av det "ruskiga" vädret. Så här ska det vara när det är vinter! Stoppa växthuseffekten tack!


...I love the way you hear the words unspoken
It's like you read between the minds
You know before the silence has been broken...

Comments
Postat av: Anonym

Vältränad OCH smal är mkt bättre...haha...;)

2008-11-23 @ 22:12:50
URL: http://anki85.blogg.se/

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0