vilken dag, good and bad, bitter eftersmak dock

Har varit i Falun i drygt ett dygn, hälsat på Helena och Ted, de har det bra där i deras fina lägenhet! Var även upp på Lugnet en sväng och gled lite på rumpan nedför landningen. Hehe, backen är inte liten direkt. Det är mysigt där runt lugnet, så mycket idrott av alla dess slag, I like! Falun är rätt härligt, iaf det lilla jag hann se på ett dygn.

Åkte Jennies bil hem till Ljusdal idag. Resan gick finfint, tog det lugnt, snackade en massa, och allt var bra, sen när man har 200m kvar till mormors hus, alltså väl framme i ljusdal, blit man stoppad av polisen. Hade tidigare på dagen ändrat på ljusknappen bredvid ratten för jag trodde vi körde utan lyse. Men ändringen jag gjorde medförde att bara parkeringsljuset var på, och det gillade inte poliserna såklart, så då fick man en böter!!Precis innan vi var framme, fan va surt, och onödigt. Min första böter på 6år (ok, förutom en parkeringsbot i sthlm) haha, nångång måse vara den första. Klantigt, men fan alltså, skulle aldrig ändrat på den där jävla grejen. Aja, det är gjort nu, betalt och glömt =) se framåt!
Sedan åkte jag och Helena lite skidor, det va också trevligt och kul, fast när jag kollade på mina skidor efteråt var där en och annan ful repa, också riktigt oskönt! =( Där håller morfar på och ställer i ordning fina skidor åsså repar man dem det första man gör, känns inte alls bra. Har lite dåligt samvete. Förhoppningsvis går det att fixa dem, men också onödigt, skulle tagit gammelskidorna istället. Mycke strul alltså denna dag, och klantiga misstag. Men förhoppningsvis har jag lärt mig nånting, förhoppningsvis...
Ja just det, datorn som Micke försökt fixa fungerade inte heller, snälla kan jag inte få lite medgång nu, tack!!
Nej, fan också, imorrn är en ny dag, en bra dag! Då ska det bara hända bra saker!!
Blev lite glad nyss iaf, kom precis hem till huset vårat å Jaci (vår hund) blev jätteglad, hoppade och skuttade runt som en galning. Hon är en vän man kan lita på i alla väder, hehe... Hoppas nu att det vänder, för jag har sett fram emot denna helgen så mycket! Och den har precis börjat...

Hej då,

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0