Man måste vara nörd ibland...

...om man skall komma någon vart här i världen. Som Ernst Billgren sa att det är nördarna som styr världen, och det är ju sant. Hur skulle annars alla grymma uppfinningar komma fram om inte någon satt där och nördade ner sig i sitt ämne och kom på nya lösningar. Även inom idrotten gäller delvis samma novis. Du måste vara speciell för att sticka ut och bli bäst. Nåväl, var leder nu detta kanske ni tänker. Jo, Vasaloppet på söndag och jag laddar så gott jag bara kan. Dock väntar två riktigt tuffa kvalmatcher i bandy imorrn och på Torsdag mot Rättvik. Det ska hursomhelst bli riktigt kul. Grymt roligt när det händer saker hela tiden, och när sakerna har betydelse. För vad är roligare än att spela matcher som gäller något, eller tävla i (för mig) viktiga tävlingar? Det finns inget bättre. Då gäller det att kliva upp ett snäpp när det som mest behövs. Höja sitt spel den där sista biten, till nästa nivå. Ta ut de sista krafterna man har i kroppen. Det är endast när vi människor verkligen blir testade som vi inser vem vi egentligen är och vem vi vill vara. Jag mår så himla bra av att se fram emot dessa event. Sedan kanske det hela ändå slutar i moll, men jag ska då göra allt för att det ska bli en grym och framgångsrik vecka!!!

Rättvik hemma - imorgon 19.00
Rättvik borta - 3 dagar kvar

Vasaloppet - 6 dagar kvar... =)



Achieving great things is definitely one way to happiness for me...
...om det så innebär att man är en nörd eller inte :)

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0