Skidhelg på alla ledder

Jag har här i ett dokument samlat bilder och ord från helgens tävlingar i Vattenfall Cup och Intersport Cup som gick i Östersund. Egentligen handlar det om mer än bara helgens tävlingar. Det handlar om den kärlek jag funnit för en idrott som många tycker är slitsam, jobbig eller tråkig.

Krönika


Dagen innan dessa tävlingar var jag med morsan och min kusin i Åre och skidade. Otroligt kul att vara tillbaka där jag och mina klasskamrater för två år sedan pumpade puder. Susabäcken var bra även iår, men inte alls lika härlig som senast. På kvällen sedan var jag chaufför åt släkten när det vankades styrdans i Häggenås till Jannez (kända från dansbandskampen) :) Det är otroligt hur populärt dessa danser är däruppe, och det är verkligen för folk i alla åldrar. Det var faktiskt roligt, då det fanns ett gäng donnor att dansa med även i min egen ålder.

Tack alla ni som gjort mitt lov till ett riktigt härligt vinterlov!
Nu vankas det studier igen.
Ja, allt har sin gång...

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0