Hälsingland

5 dagar har gått sedan man tog ut sig helt. Nu är kroppen hämtad och jag har gymmat och badat bubbelpool ikväll. Härliga Fredag! Men helgen kommer nog inte bli så rolig. Svår tenta på måndag så det kommer bara bli massa plugg. Sådant är studentlivet. Men jag bör inte klaga. Jag har det bra där emellan.

Årets stora mål är förbi nu, det är tråkigt. Jag saknar spänning, tävling, adrenalin och sånt. Måste hitta något nytt att träna mot nu. Löprundan i onsdags kändes ganska meningslös, för jag vet att jag kommer ha fler lata perioder i sommar. Skulle jag däremot hitta något mål att träna till så är det ju lättare att hålla disciplinen uppe...

Vad finns det då att se fram emot? låt mig räkna ned:

Vasaloppet: 366 Dagar kvar (7 Mars 2010)
Jag tar examen: säg det, ca 300 dagar, eller ca 500 dagar, troligtvis (jul 2009 eller sommar 2010)

Det är ju så satans länge till allt! Nån som kan komma på nått härligt att se fram emot lite närme framöver?

Andra saker:
Födelsedag: 37 Dagar kvar (13 April)
Elitloppet: 80 Dagar kvar (31 Maj)

Alltid något.


...
Hälsingland
Du morsans land
Världen är nån annan stans
Jag har vart där ute men alltid vänt tillbaka
Till markens doft av evighet
Till dum och simpel långsinthet
Och spåren genom skogen till mitt hjärta
...

(Hälsingland - Tomas Andersson Wij)

hur tänker andra människor?

Comments
Postat av: Anki

Du får väl anmäla dig till något löplopp eller något så du har något nytt mål. Eller kör en klassiker när du ändå håller på.. Ska jag komma på fler bra mål åt dig?! Du kan få hitta ett jobb till mig i så fall..;)

2009-03-06 @ 23:28:56
URL: http://anki85.blogg.se/
Postat av: Anki

Nu ska vi inte vara sådana.. Det har ju mest stått om fjällen i flera dagar.. Bara för att du råka kolla när jag kom hem till Bollnäs igen som det blev massa städning igen..:P

2009-03-07 @ 22:13:53
URL: http://anki85.blogg.se/

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0