Svenska Skidspelen

Då har jag avverkat en helg i Falun på Svenska Skidspelen. Härliga tävlingar på en härlig skidstadion. Höjdpunkterna var Hellners spurt till en andraplats i lördags samt Kallas spurt idag som gav en total tredjeplats i denna Final Tour. Då var det verkligen drag bland åskådarna. Ca 10000 var där på plats varje dag.  Kul. Det är annars ganska häftigt att se åkarna när de sliter uppför den s.k. mördarbacken. Grym är den! Den måste jag hinna med att åka själv någon gång för att inse hur tung den verkligen är. =)


Kungen och Marcus står och diskuterar


Det är konstigt ändå hur jag ändå inte känner mig helt nöjd med resultaten. Det är ju fantastisk bra egentligen att Kalla slutade trea, Anna Olsson femma och Marcus Hellner sjua totalt. Trots detta vill jag hela tiden att de ska vinna och vara bäst. Kalla vet vi ju kan vara bäst, men har haft det lite svårt att få till de absoluta topploppen. Men denna avslutning bådar ändå gott inför kommande skidsäsong då vi även har OS i Vancouver!


Anna Haag, Lisa Larsen och slutspurten som Roponen vann (Lördag)

Helgen har jag till största del spenderat med bästa kompisen Helena, samt även Marcus, Tom och Daniel. Vi har haft det trevligt trots att vi skippade utgång igår kväll. Blev någon öl och glas vin hemma istället, till nystartade Robinson. Verkar helt ok, men det lär väl aldrig bli lika bra som man en gång tyckte det var.


 

Tack Helena för gästvänligheten i helgen!



Dario Cologna - Vinnare av årets Världscup

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0