Visor som väcker känslor

Vardagen är tillbaka, med plugg och ännu mera plugg, just nu. Snart kommer vårens tid med förhoppningsvis en hel del sol. Jag känner ändå en slags tomhet. Den gångna veckan som innehöll så mycket bara flög förbi. Vad hände? Jag vill nästan tillbaka till smärtan jag kände för drygt 2 dygn sedan. I den stunden tänkte jag aldrig mer, nu tänker jag igen, igen! Jag vill mer, jag har mer att ge! Jag vill träna! Jag vill bli bättre! Jag har mer att ge och jag är glad att jag känner så.

Detta måste vara den bästa melodi som nånsin skapats =) Jag får rysningar varje gång jag hör den. Saknar stämningen, förväntan och spänningen som denna folkfest ger...




Hehe, visor är för härliga ändå. De ger en skön känsla. Man tänker vackra härliga tankar om det vackra landskap som finns i vårt avlånga land. Sverige är fantastiskt vackert om vi ser på det på rätt sätt. Inte många länder i världen som kan mäta sig med Sverige. Nu tänker ni kanske att det är för kallt, grått, trist etc... Men egentligen, vill vi ha hett och strålande sol för jämnan? Inte jag i alla fall. Genom de växlande årstider vi har så uppskattar man verkligen varje härlig stund. Svensk sommar är den bästa! Svensk vinter likt den vi haft i år är den bästa! Svensk vår och höst är också mycket vackra, kanske lite väl långa ibland, men hallå, vad kan man begära.

Jämtlandssången, en annan mycket skön visa som väcker känslor:



Denna version av Ständut Blakk är från Storsjöyran. (Hittade inte orginalversionen av sången)



Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0