Växla mellan hopp och förtvivlan, men en stjärna är född!

Vilken match jag just skådat. Trodde det var stenkört i halvlek, men tänkte lite för mig själv och mindes Liverpool - Milan då Liverpool vände 3-0 underläge och vann sedan på straffar i Champions League finalen. Vad säger egentligen en coach i halvtid när man ligger under emd 3-0? Jag tänkte att man borde säga något sånt här till spelarna: "Alltså grabbar, skulle vi vända detta kommer vi bli älskade av hela folket, vi kommer gå till historien. En sådan chans är det sällan man får, men nu har vi den. Liverpool gjorde det, så att det går råder det inget tvivel om. Nu går vi ut och gör oss själva historiska!!" Något sådant sade säkert Söderberg och Lennartsson också, och vilken förändring vi fick se. Tre underbara svenska fotbollsmål och plötsligt 3-3. Men sedan, fan också, inte skulle vi få bli historiska denna dag heller. Det känns så typiskt Sverige. Det vill sig aldrig!!! Jag har aldrig sett Sverige vinna ett straffdrama. Jo visst, VM 1994, men då var jag för liten för att ens förstå spänningen och hur himla stort det var. Det känns bittert att sitta här lite deppig efter att ha sett en av de grymmaste fotbollsmatcherna på länge av ett svenskt landslag. Hoppas dock verkligen dessa spelare fortsätter utvecklas och hjälper Zlatan att få Sveriges A-landslag att lyckas igen! Jag längtar! En sak är dock säker. Marcus Berg är en fantastisk spelare och målskytt. En stjärna är tänd. Zlatan och Berg på topp i nästa landslagsmatch tack!


Marcus Berg - skyttekung (7 mål)


Nu glömmer jag det där en stund. Gjorde precis en grej som jag inte vet om jag kommer få ångra eller älska. Anmälde mig nämligen till Lidingöloppet nyss. Kanske blir det en hel klassiker innan jag är färdig :P Men usch egentligen för att springa 3 mil. Jag ser fanimej inte fram emot det. haha. Men en sak är säker. Jag ska vara bra tränad när jag står på startlinjen den 26 September. So be it!

You need to put yourself at tests like this to know and define who you really are. To see what you can achieve =)

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0