Sommar på valborg

VIlken härlig helg det varit! Har varit hemma i Ljusdal hela helgen, slappat och firat valborg. Åkte först till Gävle en sväng och hälsade på Erika, sedan hem till norr. Blev ingen direkt brakfest, men jag, brorsan, Erika och Emelie gjorde det bästa vi kunde och det blev en rätt skön kväll ändå =) Men det bästa var ju dagen efter. Första Maj och 22 grader i skuggan. Promenad på berget, kubb, slappa i solen, tvätta bilen och spela spel, mys mys! Ja just det, kollade även på tulpanmysteriet och gamla Astrid Lindgren filmer. Nostalgi! Men det mest anmärningsvärda: Årets första dopp på Nore. Det var inte så kallt i vattnet som jag trott heller, otroligt skönt var det att svalka sig! Kan inte minnas att jag nånsin badat såhär tidigt något år. "Sisten i är en strumpa" haha, tror Erika vann, så jag får väl vara strumpan då :D Sommarkänslorna flödar. Ge mig mer!

Igår blev det rätt lugnt, tippa lite trav, springa lite och gratta bästisen Helena. Alltid lika trevligt sällskap! =) Ja, travet då... fick 5 rätt, men med mersmak tycker jag. Med lite flyt den här gången hade det kunnat bli 7 rätt och 18000kr. Så säger jag kanske alltid kan tyckas, men den här veckan var raden inte alls otänkbar. Dessutom var det sjuuukt nära att jag fick in skrällen Swept to victory i första. Vore nått de! Mindre än en månad till Elitloppet nu!, Kuuul!

Idag har jag varit ute och sprungit med Jaci igen. Grymt driv i steget, känns som löpformen verkligen börjar infinna sig! Härlig känsla!

Sommaren är lååång =)



Home sweet home



Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0