Är det Sant?!?

Vad håller jag på med!?!?!? Jag sitter vaken till halv 3 på morgonen och kollar damernas curlingfinal. Det är en rafflande match, men när det är två stenar kvar i den sista omgången ger jag upp och går och lägger mig.
Varför?
Jo, jag orkade inte se Kanadas segerglädje. Läget såg omöjligt ut eftersom Kanada spelade grymt och Sverige hade i princip inget läge till att ta en tvåa och kvittera till 6-6.
Vad händer då?
Ja, jag ligger och sover medan Sverige gör den mest makalösa vändningen i curlinghistorien. Att de tar två poäng i tioende omgången och sedan stjäl en poäng i skiljeomgången finns inte på kartan och jag grämer mig något enorm idag när jag vaknar och läser att curlingdamerna gjorde en bragd och tog ett OS-guld!


Jag kan inte annat än be om ursäkt för mina tvivel i det föregående inlägget och gratulera curlingdamerna till sitt andra OS-guld. Nu är de riktigt stora! Att försvara ett OS-guld är otroligt svårt - de gjorde det! Att spöa Kanada i Kanda är ännu svårare - de gjorde det! Exakt samma spelare som i Turin, gör ännu en bragdmatch och vinner här ett makalöst guld. Jag vet inte vilka svenskar som lyckas med den bedriften, men detta är sjukt stort! Jag kan bara inte fatta att jag slog av TVn när den mest fantastiska vändningen tog vid...f*n också! (sitter febrilt och kollar repriserna på SVTplay just nu för att försöka få tillbaka lite av känslan ;))

 

Simon Banks krönika summerar matchen och känslorna väldigt bra.


Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0