Skidåkning, vårkänslor, OS och kärlek

Vaknade 9 imorse. Helena och jag tog en skidtur uppe på Lugnets skidstadion i Falun. Strålande sol, men en värkande kropp. Gårdagens lopp känns verkligen i kroppen idag. Det är smärta i rygg, axlar, ljumskar, händer och fötter. Men jag älskar det. Det känns att jag gjort något bra. Dagens skidtur blev väldigt kort med tanke på detta och att vi var uppe sent igår och festade lite smått.

Blev sedan skjutsad till stationen för att ta tåget till Gävle. Eftersom Helena och David skulle åka utförs idag så fick jag sitta på stationen och vänta på tåget i en timme. Men det var en riktigt skön timme. Tog först en kaffe och satte mig sedan ute på en bänk i solen och njöt av det som kändes som vår. Med ett leende på läpparna kunde jag sitta där och slappa av och njuta av lugnet, solen och se fram emot att komma till Gävle. Ack så gott jag mår när jag för göra det älskar och umgås med de jag älskar!

Åter till loppet igår. 42km skidåkning i Orsa Grönklitt. Jag deltog i tävlingsklassen mot bland annat Jörgen Brink, Jerry Ahrlin och Thobias Fredriksson. Jag slutade på en 86:e plats drygt 40 minuter efter vinnare Jörgen Brink. Ganska dåligt om man frågar många, men med mina mått mätt är jag ändå sjukt nöjd. Det var underbart att åka i solen, med en ny tävlingsdress och plåga kroppen till vad den tål. Förmodligen lyckas jag med mitt resultat att seeda mig till led 4 i Vasaloppet. Allt annat vore konstigt. Att jag bara var 4 minuter efter bästa vännen Helena kändes också ganska bra. Jag orkade hänga med någorlunda bra på en så pass lång distans. Men hon är fortfarande jämnare och starkare än mig =)


Vinnare Jörgen Brink

Det var ju även OS igår kväll, men det tänker jag inte nämna något mer i detta inlägg. Nu ser vi fram emot kommande lopp och då främst Charlotte Kalla imorrn kväll på premiärdistansen 10km skate. Må hennes form och skidor vara bättre toppad än skidskyttarnas! Jag längtar.


Imorrn gäller det!

Har precis följt grabbarns framfart i matchen mot Spillersboda. Resultaten i serien gick verkligen vår väg denna helg. Vi vann med 7-4 samtidigt som både AIK och Helenelund förlorade. Nu har vi till och med råd att förlora en av de avslutande matcherna och ändå gå till kval. Fina grejer! Bra jobbat boys! Forza DIF!

Nu är det Alla Hjärtans Dag mys med min kära Erika i Gävle. Bio ikväll då vi skall se filmen Valentines Day. Många bra skådespelare i den filmen, så jag hoppas den är bra. Känns härligt att få avsluta denna grymma helg i armarna på den jag älskar.


OS, vårkänslor, tävlingar och kärlek - livet är fint!

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0