Vilket glädjepiller!



Charmiga Anna Haag kommer igen och spurtar ner de andra till ett silver idag. Det var hon verkligen värd efter 4e-platsen sist. Vilken fighter hon är. Hennes inställning är helt underbar. Jag diggar verkligen när sådana här träningstalanger som gått den tunga vägen till slut lyckas. Anna Haag var inte nån talang i yngre år. Hon var duktig, men verkligen inte bäst. Hon har dock älskat skidåkning och kämpat sig upp till toppen. Ridit på framgångsvågen som Kalla skapat och sett positivt på allt. Hon verkar ta allt så himla glatt. Allting verkar så roligt för Anna Haag. Till och med när hon kom 4a i måndags. Det är så kul att se och jag unnar henne verkligen denna framgång. Positivare idrottare får man leta efter, och en positiv inställning är så himla underbart! Go Anna! Grattis Anna!


Kolla bara hur glad hon är: SVTplay

Bra krönika av Simon Bank.

 


 

Ja, då var det alltså helg igen. Imorrn är det match mot Tellus, sedan åker jag till Gävle. Jag skall själv åka Bessermerloppet (52km) i Högbo på söndag. Har blivit så inspirerad av alla OS-åkare att jag verkligen ser fram emot att själv få prestera lite. Dock är ju 52km lite i det längsta laget. Man hinner bli rätt trött och less i ett så långt lopp :P Men jag skall kämpa! Behöver stakträningen inför Vasaloppet.

 


Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0