Slottssprint

Idag var det slottssprinten i Stockholm. Härlig tillställning i solen och svenskarna imponerade verkligen. Sex damer bland de tio bästa och fyra herrar i final.

Störst var ändå Anna Olssons seger. Snacka om perfekt sätt att avsluta en karriär på. Blott hennes andra Världscupseger i karriären som kröntes med ett OS-guld 2006. Stora idrottare avslutar på topp, och för den skull vill jag nästan att Anna Olsson lägger av efter denna säsong. Samtidigt är hon viktig för det i övrigt så unga landslaget med hennes rutin, så det vore en rätt stor förlust för de övriga tjejerna om Anna försvinner från skidscenen. Hur det än blir så är hon grym!

Petter Northug är också otroligt härlig för skidsporten. Han lyckades STAKA sig till en andraplats idag. Respekt! Vilken färg han satte på tävlingarna, och bevisade att det faktiskt går att lyckas med att gå sin alldeles egna väg ibland. Han är kaxig, men han är fasiken en stor idrottare också.

Dagens två största:






Själv har jag nu anmält mig till Vansbrosimmet som går den 11 Juli. Då är jag alltså anmäld till samtliga lopp för att fullfölja min svenska klassiker. Nu gäller det att hitta en cykel och börja träna både cykling och simning!!

Jag var för övrigt i Edsbyn och Ljusdal i helgen. Mysiga vårdagar med framförallt korvgrillning och skidåkning. Underbart! Mer vår tack!

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0