weekend at Lorne

Japp, då har jag varit till Lorne ännu en gång. Det är otroligt skönt där nere, ca 15 mil söder om Melbourne. Denna gången bodde jag tillsammans med Kristie, Matt, Lorraine och Ken i Matt's familjs nya hus. Sjukt stort och fint, med 50m till beachen. Så skulle jag också kunna bo. Jag åkte ner i fredags och vi hade ett lunchstopp i Geelong.
Sedan stannade vi till vid en av beacherna nedanför Torquay och tog detta foto:

image19

Väl framme i Lorne så hängde jag med Matt (som e Kristies pojkvän) på en löprunda. Den första på månader kändes det som och träningsverken sitter fortfarande kvar. Efter det blev det en cykelrunda och till sist lite surfing. Dock ganska dåliga vågor och en allt för tight våtdräkt för mig. Men jag lyckades iaf komma upp en gång innan vi gav upp. Dagen efter (lördag) var det Australia Day och mycket fint väder. Det blev beachen på dan sedan barbecue på kvällen och några öl på Lorne Hotel. En riktigt skön typiskt aussiedag, men väldigt slapp.
Söndagen blev lika slö den innan jag fick skjuts av Matt's vän Kate tillbaka till Melbourne. Söndagkvällen i Melbourne spenderade jag på Precinct Hotel där både Therese och Jaci kommer att jobba extra framöver.  Det var ett riktigt fräscht ställe och snygga uniformer hade flickorna =) Therese sprang runt och torkade bord mm. och pratade lite med mig om vartannat, medan jag satt och kollade på finalen i Australian Open. Bra match var det verkligen och det var tur för annars var det lite segt att hänga där ensam utan någon att festa med, eftersom Therese och Jaci jobbade.

Idag är det en sån där internetdag igen hemma hos Jaci i kyrkan. Eventuellt blir det bio ikv. Jag har letat lite boende i Sydney men inte fått något svar än. Det är inte alldeles lätt ändå, för man vill ju bo rätt bra om man ska få ro att studera också. Slutligen, här kommer lite sköna bilder från helgen nere i Lorne:


f.v. utsikten från huset, beachen, huset, Kristie gör pizza och sköna vågor     





Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0