Allting har ett slut

Vissa saker man ser fram emot, vissa saker vill man aldrig ska ta slut.
Sista dagen i plugget idag, lämnade in mitt arbete. Så nu var denna terminen i Sydney över. Skönt, fast ändå inte så stor skillnad, har inte pluggat särskilt hårt den senaste tiden.
Tog farväl av Leah och Shanna idag, inget vidare kul. Igår festade vi och jag missade sista tåget hem. Blev tvungen att sova på deras golv. Men det gick det med. 4 timmars sömn och inatt väntar Sverige - Ryssland kl 04.45. Det kommer bli tufft att hålla sig vaken. Åter till dessa fantastiska "Floridians". Hur sköna personer som helst. Leah flyttar snart till Philadelphia där man e välkommen att hälsa på. Ska bli kul att ses igen. Shanna åker till Nya Zeeland imorrn sedan vidare till Florida och Daytona Beach. Har kännt dessa två i endast en vecka nu. Men det känns som mycket längre än så. Ibland gör slumpen att man stöter på de allra mest fantastiska människor. Är inte det för härligt =) Jag längtar tills jag kan åka och hälsa på dem.
Ikväll är det Heathers 21årsfest och avskedsfest på samma gång. Nostalgi. Alla åker hem nu, åt olika håll. Vissa över Stilla havet, vissa över Asien. På fredag sticker Amy och Heather till Nya Zeeland, så de sista fem dagarna i Sydney får jag klara mig utan min allra bästa vänner. Tufft, men det ska väl gå. Har en del att uträtta så förhoppningsvis går det fort.
Ta farväl med vetskapen att saker och ting kommer aldrig bli detsamma igen är en speciell känsla. Aldrig kommer alla dessa människor vara samlade i en och samma stad igen, med vardagsliv och dagliga äventyr. Vi har alla våra hem att åka till. Visst kommer man åter träffa de man gillar allra mest, men livet jag levt de senaste fem månaderna är något jag aldrig mera kommer få uppleva. Jag är dock otroligt glad för denna tid. Det har varit fantastiskt och förhoppningsvis kommer det nya skeden i livet som blir lika fantastiska, men på andra nya sätt. Nya dagar, nya mål. Jag står fast vid vikten av att skaffa sig mål i livet för att hitta en mening och en lycka. Saker att se fram emot. Stor som små. Så länge det finns något behöver man inte vara orolig.

Minnen, memories... they are forever!

"Love
is the
move
ment"

I couldn't agree more






Leah         Shanna




Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0