mitt liv, torsdag 28feb (06.00-08.00)

anländer med bussen klockan nollsex.tio.
solen bryter fram, skimrande rött mellan molnen 
uppe på berget står fyren med sitt ledsagande ljus
någon ensam själ vandrar längs stranden,
i bruset av morgonens vågor som rullar mot land
ett par delfiner hoppar och leker strax utanför vågornas brytpunkt
jag sitter här på min bänk
väntar på att Phoebe skall komma och plocka mig upp
har suttit här i en timma nu
natt har blivit dag och Byron Bay börjar vakna till liv
jag är åter tillbaka, det känns overkligt,
samtidigt som jag känner mig väldigt hemma
kan ju i princip varenda gata i denna lilla bygd
som jag har längtat till denna dag, nu är den här
nyper mig i skinnet och slår igen min bok
dags att röra på sig...

image42

En helt vanlig morgon i Byron Bay


Comments
Postat av: Vickurt

Oooh, jag vill också vara med att se byronbay vakna upp! Förresten, se till att ta reda på vad det är för brillor flickan hade på sej på bilden hörru :) Take care dyde!

2008-03-03 @ 11:51:25
URL: http://victoriaerhardsson.blogg.se

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0