9.58

Visserligen sprang jag inte 100 meter på 9.58, men det är så skönt att känna sig stark när man tränar, som idag när vi körde intervaller med laget. När man trycker på och känner att man orkar, att man lägger mark under sig. Benen bär en dit man vill. Underbar känsla. Visserligen blev det kanske lite väl mycket mjölksyra till slut, men formen finns där. Det känns grymt. Jag mår så himla bra när man känner sig i form! Oslagbar känsla, som Anki just sa =) Tydligen hade nån kallat träningen för livets energikick häromdagen till henne, det stämmer rätt så bra faktiskt.

9.58 ja, Usain Bolt, alla tiders mäktigaste atlet. Fick rysningar av hans 100 meterslopp i söndags. Tänk om man hade det flytet i steget. Eller kanske Kenenisa Bekeles, som igår sprang 10000m på knappt 27 minuter. Mäktigt det också, att springa de sista kilometrarna på kilometertider runt 2.35 - 2.40. Helt ofattbart och imponerade. Men det bevisar hur mycket vi människor klarar av. Träning är det som gäller, träning, och kanske en gnutta talang =)


Usain Bolt



och Bekele.


Exjobbet är igång nu, känns faktiskt rätt bra efter dagens möte med Anders på Stora Enso. Finns en hel del att göra, men jag känner mig inspirerad. Nu gäller det bara att läsa på en massa så att jag hänger med i svängarna. Jönköping på tisdag nästa vecka. Kul och lite nervöst.

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0