Barndom - framtid - idag

När jag tänker tillbaka på min barndom, ser jag inte skräckbilder tydligast av allt. Nej, jag ser tillbaka på så mycket bra och fint. Det har funnits jobbiga stunder men på något sätt har jag lyckats lägga dessa bakom mig och gått vidare mot nya mål/uppgifter. Ibland får jag flashbacks från min uppväxt. Häromdagen lyssnade jag på en låt som fick mig att tänka på en semsester i kasaviken och Örnsköldsvik. Fick en så mysig känsla i kroppen. Jag vill kunna vara ett barn och få de där känslorna av att allt är möjligt och att det inte finns några hinder. Känna den där gränslösa förälskelsen till allt möjligt.

Jag har också ett starkt minne från när jag var väldigt liten, då min pappa var med oss. Det var en familjesemester på Skara sommarland, vi bodde i en stuga eller husvagn (kommer inte ihåg) en bit utanför Skara. Jag minns hur jag och Tobbe hoppade studsmatta med en cool kille vi träffat, fast som vi egentligen tyckte var ganska dryg, för han va så kaxig, säkert Stockholmare om jag minns rätt =) Sedan minns jag att pappa åkte på trav på Axevalla på kvällen. På den tiden hade jag noll intresse av trav, jag var väl helt enkelt för liten. Hursomhelst, jag minns egentligen inte något alldeles speciellt från semestern, mer än att jag älskade det där och då. Kommer ihåg att vi också var på tomteland på vägen hem =) Önskar att jag mindes mer från tillbaka på den tiden, men man får helt enkelt hålla hårt i de minnen som verkligen lever kvar.

Till allt detta... vad kommer hända i framtiden? Det finns många saker som skrämmer mig. Miljö, oljegränsen, katastrofer för att nämna några större globala problem. Detta känns tråkigt. Allt går så otroligt fort. Vem känner liksom inte att internet har funnits för alltid? Det kom på riktigt 1994, när man kopplade upp sig med modem!! På 15 år har det hänt så fantastiskt mycket grejer. Hur kommer det se ut om ytterligare 15?? Bra, hoppas jag! Jag vill vara lycklig, så lycklig som det går... med allt som händer i världen.

Nog om det nu, det är fredag kväll, jag är hemma i Ljusdal. Sitter ensam i vårt stora hus, vi har 15 grader inne, det var 11(!) här inne idag. Det är kallt, men ändå lite mysigt. Tråkigt att vara ensam dock. Igår kväll var mycket bättre, med mycket bättre sällskap. Fantastiskt sällskap! =) Aja, jag har ju i alla fall hunden som sällskap ikväll. Idag har man åkt skidor och spelat tennis. Vad skönt det är att träna och vara aktiv ändå. Man mår så himla bra både under och efter! Jag är laddad för Orsa på Söndag. Min form kanske inte är på topp, men det ska ändå bli spännande att se vad jag går för i spåren :P


I envy you, no bullshit.

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0