De allra vackraste!

Elitloppet:
Börjar med denna fantastiska dag. Varit på Solvalla hela dagen och stekt i 32° värme, tittat på Elitloppet. Jag överdriver vekligen inte när jag säger att detta var nog det Elitlopp genom alla tider som höll högst och jämnast klass. Vad säger man inte om att 4(!) hästar i försöken gick på en tid under 1.10.0. Och alla var svenska hästar. Ofattbart! Jag trodde aldrig Sahara Dynamite var så bra. Jag trodde aldrig Jaded skulle hålla så starkt. Jag trodde heller inte att Triton Sund och Torvald Palema även de enkelt skulle spöa utlänningarna. Vem vann då? Jo, finalen vanns av Torvald Palema och Kung Åke Svanstedt. Han fick loppet och gjorde det grymt. Men jag tycker ändå att en annan häst var bäst idag, nämligen Jaded. I försöken gick han nytt svenskt rekord 1.09.7 (!!) och i finalen slutade han tvåa efter ett lopp i dödens. Jaded är kung, och vackrast av dem alla! se och njut =)




läs mer om helgen på travpimpens blogg, där jag är med och skriver. kommer bilder där sen.



En tjej på en bal:

Sedan hände det ju en annan grej i helgen. En otroligt vacker tjej hade avslutningsbal med skolan. Eftersom hon inte hade någon kavaljer att gå med kunde hon inte bli balens drottning. Men hade hon haft nån partner hade hon väl blivit det, eller? ;) This photo takes my breath away...


gorgeous!

finns fler bilder på hennes blogg


Summering: Trav är en vacker sport och Erika är vacker :D

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0