JAAAAAA! Allsvenskan 2lax10

Djurgården klarade sig kvar i Allsvenskan! Varför drog jag inte till Stadion idag!?!!? DIF-Assyriska 3-2 totalt efter förlängning. Det är inte sant, det finns inte, helt sjukt! Vilken jäkla vändning! =) DIF är kvar i allsvenskan, mot alla odds inför dagens match. Vem är tungan på vågen om inte gamle rutinerade Mattias Jonsson, med ett sant DIF hjärta. STORT!

Så här sitter jag, ca 1km från Stadion och kollar på matchen på TV, men det är skitsamma, det viktigaste var att vi klarade oss kvar. Härligt att se hela publiken storma planen också efter slutsignalen. Lagkänsla =) Medgångssupportrarna var iaf där idag och stöttade. Alla utom jag själv då :P

...Så länge gamla Djurgår'n finns, känns livet ändå lätt!


En chill helg börjar gå till ända. Det har varit trav (fick 6 rätt igår och 200kr), film (Män som hatar kvinnor), gym, promenad och mys. Erika har några bilder på vad vi ätit i helgen. Matchen idag mot Rättvik blev inställd, så jag har haft tid att städa, plugga och se på DIFs kvalmatch. Nu snart ska jag iväg på bio med Erika och kolla på Flickan som lekte med elden (uppföljaren till Män som hatar kvinnor). Gillade filmen skarpt och blev sugen på att se uppföljaren direkt. Spännande!

 

Bye bye! DIF rules!


Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0