Lång och bra Söndag

Började med att kliva upp kl halv 8 imorse för att åka till Uppsala för årets första träningsmatch. Det blev en säker 4-2 seger mot Uppsala BOIS. En helt ok start på säsongen. Nästa helg möter vi Gustavsberg och UNIK.



Sedan hängde jag på stan med Erika efter att vi tagit en fika med morsan. Vi shoppade grejer till den pizza vi skulle laga. När jag gick runt på NK i min DIF-tröja (träningsoverallsöverdelen) så kommer en liten kille fram och frågar om jag spelar i Djurgården och om han kunde få min autograf. Hehe, det är inte varje dag. Men efter att jag förklarat att min autograf inte är så mycket att ha så skippade vi det. Varken han eller jag hade dessutom papper eller penna. Haha, hans farsa tyckte nog det va lite pinsamt såg jag.

Åter till pizzan, den blev enligt mig ASGOD! En klassisk pizzadeg med mjöl, jäst, vatten, olja och salt. En tomatsås på krossade tomater, tomatpure, lite kryddor och vitlök. Vi toppade pizzan med färska champinjoner, panchetta tomat, lök och en massa mozarella. Detta serverades sedan med lite sallad och bearnaisesås. Yumm!

Nu blir det läggdags för att imorgon ta tag i ännu en pluggvecka.

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0