Kul kuriosa om Björn Ferry

Låg och läste lite i bilagan Allt om OS som man fick köpa med Aftonbladet för nån vecka sen. Där fanns en artikel om Björn Ferry, och vilken härlig artikel att läsa nu när man vet hur det gått för honom.

I artikeln kan man läsa hur han redan regisserat jaktstartsloppet. Ja, just det. jaktstarten, som han också vann! Jo den ville han helst vinna för han tycker att den är coolast. Och helst skall han skjuta fullt och rycka ifrån Björndalen och Greis i sista skjutningen. Riktigt så blev det ju inte, men han skriver i slutet av artikeln att det egentligen inte spelar någon roll. Ett OS-guld är ju alltid ett OS-guld, så det gör inget om det är en bulgar och en kines heller, haha.

Många tyckte kanske att han inte var så glad när han gick i mål efter jaktstartsguldet i tisdags, och heller ej efteråt. Det beror helt enkelt på att han redan visste att han skulle vinna. I artikeln säger han att -Jag har redan upplevt det 1000 gånger. Han säger även: - I skallen har jag redan intervjuats av Ulfbåge efter målgången. Haha, så sjukt.
Ett roligt citat från tidningen angående detta: " -Blir det guld så är jag alltså hyffsat beredd, haha. Det kanske till och med blir lite tråkigt. Någon frågar "Är du inte glad Björn?". "Nja, jag har upplevt det 1000 gånger redan. Det är ingen skillnad, haha" "

Helt sjuk artikel enligt mig. Nu förstår jag varför han faktiskt inte var lika strålande glad efter målgången som exempelvis Charlotte Kalla. Han har fantiserat om det loppet hundratals gånger. Gått igenom det, hur han åker, skjuter och sedan vinner. Sen gör han det också!! Han har ju inte ens varit i närheten av pallen i vinter. Makalöst! Och denna artikel är inte skriven eller regisserad i efterhand. Nej, den är skriven en bra bit innan OS drog igång. Grymt kul läsning! Björn Ferry är en galen kille, men efter att ha läst denna artikel stiger han ännu mer i mina ögon. Beundransvärt!

Artikeln var för övrigt skriven av Johan Flinck. Ingen aning om det går att hitta på nätet någonstans.

Några sköna Ferry citat efter distansloppet igår när han slutade 42a:

Efter guldet kan jag bli sist i varenda tävling resten av mitt liv, jag kommer ändå att gå runt med ett leende på läpparna.

– Det här guldet är så stort för mig. Jag är inte som Ole Einar (Björndalen): ”Nu ska jag ta 70 guld till”.

 

Björn Ferry, en profil och ny idol:


 

 


Över till en helt annan sak:
Nämligen Grattis till min kära Erika som idag klarade uppkörningen och fick sitt körkort. Jag tror mina lyckoönskningar gjorde susen! Och du var inte alls lika självsäker som Ferry, snarare tvärtom. Du hade gått igenom tusen olika sätt att kugga uppkörningen på, haha, men det gick ju bra ändå ;P

 

 


Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0