Sista seriematchen

Idag spelade vi sista seriematchen mot Eskilstuna borta. Betydelselös match för serien, men ändå viktig för självkänslan. Vi hade 7 ordinarie spelare borta och började matchen helt uselt. Låg under med 6-2 i halvtid. I pausen snackar vi ihop oss för att höja spelat i andra. Jag säger lite halvt skämtsamt, halvt seriöst när vi går ut till andra halvlek att vi ska ta det med 7-6. Och vad händer? Jo vi vänder och vinner faktiskt med 7-6. Underbart. Trots att jag missade ett friläge och Meijer missade straff. Starkt jobbat av oss! Jag är nöjd med min egen insats i andra halvlek, kände mig säkrare och med bättre koll på spelet. Grämer mig dock lite fortfarande över frilägesmissen, får inte ske! Första halvlek är bara att glömma.

Nu väntar Gustavsberg i kvalet på Onsdag och Lördag. Spännande derbyn kan det bli!



Det är ju även OS sista dag idag - mer om detta kommer i ett senare inlägg...

Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0