Skidor på TV och åka själv (i den svenska kylan!)

Helena Jonsson får ingen individuell medalj i detta OS. Tråkigt och synd om henne. Hon som var vår klarast lysande stjärna innan OS. Men sådan är idrotten, och det är detta som gör den så underbar. Det går inte alltid som man tänkt sig. Det fick dock andra godbitar från kvällens OS. Trots att inte Björn Ferry tog någon medalj idag så fortsätter han att underhålla. Han är verkligen kungen av sköna citat! Lyssna på den här jämförelsen om att ta ett eller två guld: "Bor man i Afrika och får sitt första kylskåp är det en jättestor skillnad i livet. Ett andra är ju bra men inte helt nödvändigt..." Haha, han är sanslös! =)

Min egen dag: Vaknade i Gävle klockan 7 imorse och drog till Högbo för att åka en skidtävling. Tanken var att åka 52km i Bessemerloppet, men eftersom Helena bara skulle åka 17,3km (1 varv istället för 3) så valde jag att göra samma sak. Beslutet berodde även på det kyliga vädret och jag var inte alls sugen på att skida i närmare 4h timmar denna dag. Trots att jag bara åkte 1 varv (på 1h och 10min) så frös jag som en hund efteråt. Jag hade nog aldrig pallat tre varv i detta väder. Måtte det inte bli såhär kallt (-16) i Vasaloppet!!! Annars känns skidformen helt okej, så länge jag får vara frisk nu i de kommande två veckorna. Sol och -3 grader i Vasaloppet - ja tack! Då kommer jag att njuta :D


Åter till gårdagen. Det mest fantastiska av skidlopp fick vi uppleva. Två svenska medaljer där jag innan loppet helt ärligt inte trodde på någon medalj. Jag och Erika låg i sängen och hejjade. Eller det var väl mest jag som hejjade, men hon tyckte nog att det var lite roligt hon också :) Svenskarna gjorde en fantastiskt laginsats och det slutar med att Hellner lyckas spurta ned allihopa till ett OS-guld. Det var han så sjukt värd efter det första loppet! Man får heller inte glömma Anders Södergren. Utan honom hade nog inte Johan Olsson haft en medalj. Han hjälpte till i klungan bakom och åkte för sina lagkamrater. Otroligt stort av en kille som själv varit bäst i Sverige, och är utan någon individuell OS-medalj. Trots detta så lägger han allt jobb till att hjälpa Olsson. Mäkta imponerade. En helt underbar människa och skidåkare. Hoppas nu att han får en medalj i stafetten sen.

Tre Svenska OS-hjältar!

TV: Se upploppet igen


Comments

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0