Vansbrosimningen avklarad = Svensk Klassiker, check!

I helgen var jag, Erika och Helena till Vansbro för att simma Vansbrosimningen. Jag och Helena skulle simma alltså. Det gick plättlätt. Fint väder, 19,5 grader i vattnet och sol. Jag startade en timme före Helena och inledde loppet ganska lugnt. Ovan simmare som jag är ville jag inte ta slut. Hade ingen aning om hur det skulle vara att simma 3km.

Väl inne på sista rakan (900m från mål) insåg jag att detta kommer gå ganska lätt så jag försökte öka farten lite. Det räckte till en tid på 1,12 nånting. Jag var ganska nöjd efter målgång men när jag insåg att alla jag känner hade simmat fortare var jag inte lika nöjd längre, haha.

Så kan det gå, men nu är klassikern avklarad = grymt skönt!

Grattis till mig och Helena som gjort det riktigt bra! Är imponerad av min käre vän som för övrigt simmade ifrån mig med över 10min :P


Två glada efter ett avklarat Vansbrosim och en genomförd Svensk Klassiker!

banan är gott!

 

Jajamen, då vare klarrtt!

 

Där nånstans simmar jag... Fotograf: Erika

 

Nu väntar andra utmaningar, först och främst en flytt nere i Stockholm, sen nytt jobb och ett nytt liv, typ =) Om någon har några bra tips på idrottsliga eller äventyrliga utmaningar tas de gärna emot. Som sagt och skrivet: The core of man spirit comes from new experiences.


Comments
Postat av: Anki

Triathlon blir nästa grej..:) Eller fitnesscen om du ville gymma..;)


Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0