Addicted

Det är nästan så att jag blivit beroende. Har cyklat två dagar i rad nu och det känns som att jag vill ge mig ut igen imorgon. Dock är jag riktigt öm och stel i nacken så jag borde kanske vila. Synd att jag alltid ska spänna mig och bli så stel :/ Jag körde totalt 10 mil idag. Hängde på Olle och hans klubb (Fredrikshof) på en 7-mila runda i 27-28 km/h tempo. Det gick fint att köra lite klunga och känna på hur man kör på bästa och snålaste sättet.

Vädret idag var helt fantastiskt! Och det syns mycket väl på bilden nedan. Uppkavlade ärmar och handskar. Fortsätter jag så får jag ingen sexig bränna till sommarn...



Efter rundan hänge jag hemma hos Olle och käkade samt glassade på hans balkong i den stekande solen. Fler sådana här dagar tack!


Igår blev det en ensamrunda ute på Lidingö. Ca 4,5mil. Cyklade förbi stora delar av där Lidingöloppet går. Ganska sköna flashbacks jag fick. Visst var jag trött på lidingöloppet, men det är något speciellt med tävlingsmoment. och speciellt med så många deltagare. Tuffa tävlingar där man får ta ut sig själv. Det är härligt och ger en herrans massa självkänsla. Jag cyklade ut till Elfsvik där vi för några år sedan firade farmors födelsedag. Det var mysigt där ute bland hästar, kor och getter. Dock var det blött på vägarna så jag var rätt så skitig när jag kom hem. Det blev således en heldusch av både mig och cykeln.

Annars då... Ja, sommaren är snart här och jag har min absolut sista tenta på KTH den 26e Maj. Så länge jag inte misslyckas med att klara den. Det vore hemskt. Sedan blir det lite sommarlov blandat med jobb. I Augusti börjar jag sedan mitt första "riktiga" jobb på H&Ms IT-avdelning. Det känns riktigt spännande. Jag ser fram emot både denna sommar och hösten som kommer. Gud vad mycket kul jag ska hitta på!!

Comments
Postat av: Olle

Jag är din cykelguru!

2010-06-24 @ 19:40:57

Comment on this:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0